Khilafah

Monday, November 26, 2012

sedih,kecewa,sume ade ..tp blajar dari kesilapan ..

Assalamualaikum sume !!

es0k imtihan Madkhol ..saya klau bole nak la buat yg terbaik kan ..sebab kecewa sesangat lepas dpt paper Madah Ulum hadis arituu ..sgt2 d0wn markah saya ..sedih yg teramat ..sehinggakan saya amat malu nak tgok markah tu sendiri , apatah lg nak bgtau kawan2 kan ..huhu ;'(
Sory la pren ..bukn ape , cuma markah tu xde apa2 manfaat pun kalau bgtau kat korg sume ..xde semangat pun kalau dah tau markah saya berapa ..
erm , ntah la ..nak kate x blaja , blaja gak ..cuma mmg x brape nak pham la madah tuu ..
Harap2 , soalan madkhol fiqh islami esok agak senang ckit ..saya x nak pisang berbuah dua kali , huhu ..


Malu ke kalau gagal ??
 memang la malu weh ..tp saya akan jadikan kegagalan masa sekarang sebagai pengajaran buat diri sendiri ..
Sebelum ni , saya pernah berada di bawah ..pastu masuk form 4 , saya kembali bangkit ..kerana saya sedar tahun depannya saya akan menduduki SPM , yang kebanyakan orang akan ckap itulah peperiksaan penentu masa depan , tp hakikatnya ,.. x sama sekali !! ..dalam kelas , bole la dikatakan saya sentiasa berada di atas ..( bukan nak bermegah , cuma nak muhasabah diri )bangga ke saya ?? ntah la , kalau bole perasaan tu perlulah di elakkan ..kerana dlm menuntut ilmu ni , semakin byak ilmu kte dapat ..sepatutnya semakin kita perlu merendah diri ..sbb kita sedar , MasyaAllah ..kayanya ALLAH itu ..ilmu kita ni xkan menandingiNYA ..
Betul la kan org ckap , dunia ni bagaikan roda .., akan sentiasa berputar ..jangan berbangga diri sangat ,.. kejap kita akn berada dia atas , kejap kita akan berada di bawah ..

ok , sekian sahaja entry kali ni ..nak sambung blajar balik ..meskipun jam sudah menunjukkan pukul 3 pagi ..tp akan saya gagahkan jugak diri ni , hoho ..( padahal nak tido da , mata dah lebam )

Doakan saya dpt menjawab dengan tenang esok , dan apa yg saya blajar mudah-mudahan akan diingati sampai bila2 ..sebab kita blajar ni bukn sebab exam , tp niatkan la di hati blajar keranaNYA ,ingin menuntut ilmu2NYA ..InsyaAllah , kejayaan akan sentiasa bersama kita jika DIA izinkan .., Aminn .. ( nasihat buat diri sendiri ) moga2 soalan yg mudah Dr.Usamah beri , Aminn ..hehe ..

Wallahu'alam , moga bermanfaat :)

No comments:

Post a Comment